Friday, March 5, 2010

Yönetmen

Bu hafta Zeki Demirkubuz'u yeniden keşfetme haftasıydı benim için.Perşembe günü okulumun Sinema Topluluğu aracılığıyla söyleşiye gelicekti ve bilgilerimi tazelemek için Zeki Demirkubuz arşivi gün yüzüne çıktı.Kader,masumiyet,C Blok...Güzel bir haftaydı yani.Söyleşide sorulan soruları ve verilen cevapları güzelce not ettim arşivim için ,tabi bir kısmını da buraya yazmadan olmazdı.Zeki Demirkubuz, benim için yönetmenlik kelimesinin karşılığına en yakışanlardandı söyleşiden sonra bu daha da pekişti:))) Neden sinema?
Sinemayla herhangi bir Türk çocuğunun ilişkisi kadar yakınlığım vardı.Filiz Akın,Cüneyt Arkın seven biriydim.Cezaevine girene kadar ne sinemayla ne de edebiyatla özel bir ilişkim vardı.Hatta okuduğum kitap sayısı 1- 2 adetti.Ama cezaevinde çok aydın insanlar oldu çevremde .Koğuşumda en küçük bendim ve devamlı hikayeler anlatırdım.Bir gün mimarlıkta okuyan biri ben susayım diye okumam için elime bir kitap verdi.Kitabı okuduğumda kendimi ve orada ki insanların yaşamını gördüm.Ve çok etkilendim.Okudum yazar Dostoyevskiydi..Ve o günden sonra devamlı kitap okudum.Kitaplar çok özel oldu benim için.Nasıl bir insan olduğumu merak etmeye başladım.Bunları ifade etme dürtüsü oluştu.İfade etmeyi de en iyi şekilde gerçekleştirmek için çabalamaya başladım.Yazı yazma da o zaman devreye girdi.İyi –kötü devamlı yazdım.Film yapma aşamasına kadar geldim.

Edebiyatla tanışmış olmasaydınız bu sizi nasıl etkilerdi?
Bir şekilde yolumuz kesişirdi.Dostoyevski değil de başka yazarlar olurdu.Okuduklarım ve insan ruhuyla alakalı bir durum bu.Entellektüel bir yaklaşım olarak görmüyorum.Okurken, özellikle çocukluğumda yaşadığım yalnızlık duygusunu kitaplarda görmek yazarlarla ruh kardeşliğine yol açtı.Varoluş ahlakına sahip olmak ,gücünün yettiğince ısrarcı olmak ,işte bunu yaparken Dostoyevskiden başka arkadaşın olamaz .


Oyuncu seçiminde nelere dikkat edersiniz?
Filmlerim mistik ve ruhsal derdi olan filmlerdir.Buna inandırmanız için fiziki anlamda,dış görünüşle bunu yapmak zorundasınız.’’Seni seviyorum’’ dedikten sonra bunu ispatlamaya girişmek komiklik olur. İspatlamaya girişmem,sade şeyler seçiyorum.Birini bir şeye inandırmak için bunu inanarak söylemek ve yalın söylemek önemli olan.Oyunculukla ilgili şöyle düşünüyorum,yazdığım şeyi anlaması lazım,empati kurması lazım.

Ödül kriter mi sizin için?
Elbette değil.Aldığınız zaman abartmamak,almadığınızda da küçümsememek lazım.Başkalarının iradesine bıraktığımız konularda çok hak iddia etmek doğru değildir.

Yazmak mı, yönetmek mi?
Yazmak.Bu ‘’word’’ çok güzel bir şey.Devamlı yazıyorum.O aşamayı inanılmaz seviyorum.En güzel taraf düşünme ve yazmadır.

Senaryolarınıza kendi hayatınızı mı yansıtıyorsunuz?
Genel olarak böyle bir şey yok.İnsanın yaşadığını anlatması bazen daha zordur.Empati yapmak kimi zaman daha geçerli.İtiraf edilemeyecek şeyler vardır hayatımızda.



No comments:

Post a Comment

gsm

her türlü film çeker!

Followers

moda göre takıl